zaterdag 20 december 2014

Vakantie! What to do?

Heeii! Gisteren was voor mij de laatste schooldag van 2014, voor jullie ook? En aangezien het nu dus kerstvakantie is leek het me wel leuk om een blog te schrijven met ideeën om te doen in deze vakantie. Dus lees snel verder voor de ideeën! :)


1. Een kerstfilm kijken
In de vakantie heb ik soms een dagje dat ik lekker niks doe ;), dan is het natuurlijk altijd leuk om een film te kijken of als je 's avonds thuis bent met je familie is het ook gezellig om een leuke familiefilm (met kerstthema ;)) te kijken. Persoonlijk vind ik Home Alone echt een all-time-favorite ;) en Alles is Familie wil ik altijd nog een keer zien :).


In dit geval een brief, haha. ;)
2. Kerstkaarten maken en sturen
Eigenlijk is het nu al bijna te laat om nog een kerstkaart op te sturen, maar het kan natuurlijk nog een paar dagen :). Ik heb ook met de Huis van Belle kerstkaartenactie meegedaan, waarbij je een kerstkaart ging opsturen naar iemand die je niet kent. Dat vond ik ook wel heel leuk! Ook kerstkaarten terugkrijgen is natuurlijk leuk! ;)

3. Je kamer een make-over geven
Je kamer christmas-proof maken (of natuurlijk gewoon leuk decoreren en opvrolijken) is natuurlijk een hele leuke bezigheid en als je (zoals ik :$) bijna altijd een rommelige kamer hebt is het ook de per-fec-te reden om weer een keer je kamer op te ruimen ;).

4. Iets lekkers bakken
Leuk én lekker! ;) Als je al een ervaren kokkin bent kan je gewoon zelf een recept maken :D, maar als je niet zo vertrouwd bent met alleen een recept en losse ingrediënten (zoals ik :$) houden we het gewoon bij een pakje van de Albert Heijn ;).

5. Pyjama-party!
Organiseer een girls-sleepover (in onesie natuurlijk ;)), kijk een film, doe met z'n allen een spel of doe een gezichtsmaskertje op! :)

6. Een leuk uitje
Een uitje met het gezin of misschien wel met vriendinnen (natuurlijk ook gezellig!) is heel leuk, ook wel iets wat je niet zomaar doet dus wel echt iets voor in de vakantie speciaal :). Leuk is om bijvoorbeeld naar een ijsbaan te gaan, een concert (ik ga morgen naar het kerstconcert van Nick & Simon! :D) of misschien naar een pretpark!

7. Een to do-list maken
Een lijstje met dingen die je al een tijd niet meer hebt gedaan of nog graag wil doen in deze vakantie wil doen (sneeuwballengevecht, schaatsen of koekjes bakken of zoiets) maken. Je kan ook een bucketlist maken voor dingen die je in je hele leven (dus niet alleen deze vakantie) nog wil doen (zoals bungeejumpen en zulk soort wat meer tricky, en bijzonder, dingen)

Hopelijk heb je hier wat inspiratie uitgehaald, ik ben van plan om weer meer te gaan bloggen (minimaal 1 keer per week), maar ik weet niet of dat gaat lukken :/. In de kerstvakantie ga ik in ieder geval proberen wat vaker te bloggen! Maar jaa.. Hope you liked it! :) Liefs, Femke <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten