maandag 5 januari 2015

DIY | Missions in a jar


Hoi! Okee, dit klinkt raar, maar ik heb dus 'Missions in a jaar' gemaakt. Ik heb het zelf bedacht en persoonlijk vind ik het heel leuk. Het is dus een pot en daarin zitten 52 opdrachten, dus voor elke week eentje. Elke week moet je dan een briefje met een opdracht uit de pot pakken en die moet je die week uitvoeren. Het zijn geen moeilijke opdrachten (bij mij in ieder geval), maar wel leuke. Maar ja, lees snel verder om te weten hoe je het moet maken! Kus, Femke



Wat heb je nodig?
- Verschillende kleuren papier
- Wit papier
- Lijm
- Een lege pot (ik heb zo'n grote jampot gebruikt)
- Een schaar
- Een pen/potlood/stift (of meer)
Aan de slag!
1. Knip de gekleurde papieren in 52 kleine vierkantjes (allemaal dezelfde grootte).
2. Schrijf op elk vierkantje een opdracht en vouw die 2 keer dubbel.
3. Doe alle opdrachten in de pot.
4. Zet nu de pot even aan de kant en bedenk hoe je het gaat noemen (ik had dus 'missions in a jar', maar iets anders kan natuurlijk ook.)
5. Schrijf op het witte papier de naam in leuke letters en knip het uit. Plak de naam ergens op de pot, ik deed het er bovenop.
6. Nu kan je de pot nog versieren, maar ik vind het ook een heel leuk effect geven als je gewoon de papiertjes door het glas heen kan zien :).
7. Klaar!
Wat vinden jullie van deze DIY en van 'Missions in a jar'?

2 opmerkingen:

  1. Leuk idee! Ik heb zelf ook zoiets alleen heb ik gewoon 52 doelen opgeschreven waar ik het hele jaar mee bezig kan, 40 boeken lezen gaat nogal moeilijk in een week ;) ik hou ze allemaal bij op mn blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook leuk! Ik heb dat ik elke week random eentje eruit moet pakken en dan ga ik dat proberen te doen, maar dat zijn meestal ook niet hele moeilijke. Ja, ik zag het op je blog, dat van jou is ook heel leuk! :)

      Verwijderen