donderdag 25 augustus 2016

Makeuplook | Pretty basic

Heyhey! Vandaag leek het me leuk om een keer een soort Makeup of the day te doen en dat is precies wat deze blog is. Ik droeg niet hele speciale make-up vandaag, maar ik laat gewoon zien welke producten ik gebruik en wat ik doe wanneer ik ga voor een full face make-uplook. Het is niet echt een tutorial, maar ik laat de uiteindelijke look zien en de producten die ik heb gebruikt. Anyways, let's start! X Femke



Dit is mijn gezicht zonder make-up. Deze foto is niet op dezelfde dag gemaakt, maar zo kan je het verschil tussen met en zonder make-up een beetje zien.

Van links naar rechts: Catrice Prime and Fine - The Bodyshop Tea tree skin clearing lotion - LOOkX Silky touch foundation in de kleur light - Essence all about matt! fixing compact powder

Ik begin met een primer, zodat mijn make-up langer blijft zitten en mijn gezicht wat minder glimt. Vervolgens mix ik een dagcreme met mijn foundation, zodat ik een soort BB-cream krijg. Dit breng ik vaak aan met een Beautyblender (wel een neppe).  Tot slot poeder ik alles af met een matte poeder.

Van links naar rechts: Essence Lash princess False lash effect mascara - Yanqina eyeliner - Anastasia Beverly Hills brush nr. 12 - Anastasia Beverly Hills Dipbrow Pomade in de kleur Taupe - Catrice Made to stay Highlighter pen - HEMA Eyebrow gel

Daarna doe ik mijn wenkbrauwen en ogen. Mijn wenkbrauwen zijn van zichzelf best vol, dus ik vul ze vooral in en teken de haartjes wat meer aan de voorkant/binnenkant. Om ze mooi te laten zitten doe ik er nog wat wenkbrauwgel in en dan zijn mijn wenkbrauwen klaar voor de dag! Ik draag niet zo vaak oogschaduw, dus met eyeliner maak ik een lijntje boven mijn ogen en maak ik nog een kleine wing. In mijn binnenste ooghoek doe ik een beetje highlighter zodat mijn ogen wat wakkerder en opener lijken, ook een goede tip als je moe bent/er moe uit ziet! Tot slot doe ik nog wat mascara en mijn nepwimpers op. De nepwimpers heb ik helaas niet op de foto, maar ze zijn van Eyelure.

Linksboven: Sleek Highlighting palette Solstice
Rechtsboven: Catrice Blush artist shading palette in de kleur 01 BronzÉclait
Linksonder: The Balm Mary-Lou manizer aka The Luminizer highlighter.
Rechtsonder: MAC Harmony powder blush

Na mijn ogen, ga ik weer verder met mijn gezicht. Ik begin altijd met shapen, dit doe ik met de 'blush' van MAC. Ik gebruik deze voor onder mijn jukbeenderen en mijn kaak. Vervolgens doe ik highlighter op. Ik gebruik deze twee van Sleek en The Balm. Ik breng beide aan op mijn jukbeenderen en mijn neus. Ik doe het op mijn hele neusbrug, maar dan vooral op het puntje van mijn neus. Tot slot doe ik nog een klein beetje van de middelste blush uit het palette op de appels van mijn wangen. Niet te veel, omdat mijn gezicht van zichzelf vaak al vrij rood is. 

Linksboven: Etos Make-up fixing spray long lasting
Rechtsboven: MAC Matt lipstick Velvet Teddy
Onder: MAC Lip pencil Soar

Mijn lippen omlijn ik eerst met een lippotlood en daarna kleur ik ze in met een bijpassende lipstick. Deze heb ik allebei aanbevolen gekregen door een medewerkster van de MAC store in New York vorig jaar. 
Als allerlaatste spray ik nog wat fixing spray op mijn gezicht.

Tadaa!

Laat me weten wat je van dit soort posts vindt en hoe ik ze evt zou kunnen verbeteren!





1 opmerking: